FIT UCIERANIEC Z RABARBAREM I KRUSZONKĄ

07:39:00

Zastanawiam się dlaczego ludzie używają pszenną mąkę, która jest mało wartościowa ? 
Mamy przecież tyle rodzai mąk, które są o wiele zdrowsze i można wyczarować z nich " cuda na wianku". To, że coś jest zdrowe wcale nie znaczy, że jest niedobre. Spotkałam się z takim określeniem, gdzie ludzie mówili, że nie jedzą zdrowszych wypieków np. bez glutenu bo są niesmaczne. .. nie zgodzę się z tym :).  To samo biały przetworzony cukier? Istnieją super zamienniki, które pozwolą nam odchudzić danie, potrawę czy wypiek niekoniecznie mocno zmieniając smak tradycji. Ja proponuję Wam mąkę lnianą oraz erytrol lub ksylitol ( ma dość intensywny posmak ) . Co do ciasta wyszło przepyszne i odchudzone ! Gdyby nie to, że było dla gości to zjadłabym wszystko. 






PRZEPIS

mąka lniana 2 szkl. 
mąka jaglana 1 szkl. 
słodzik erytrol lub cukier kokosowy1/2 szkl.
masło bez laktozy 125 g. 
jaja 3 szt. 
mały jogurt naturalny bez laktozy 180 g. 
proszek do pieczenia bezglutenowy 3 łyżeczki
rabarbar ok. 8 łodyżek

KRUSZONKA
masło bez laktozy 2 łyżki
mąka lniana 5 łyżek
cukier kokosowy 2 łyżki 


Jaja ucieramy ze słodzikiem na puszystą masę. Dodajemy roztopione i wystudzone masło oraz jogurt naturalny. Miksujemy. Dodajemy przesiane mąki z proszkiem do pieczenia. Miksujemy. Gotową masę przekładamy do 2 foremek keksówek, które smarujemy masłem i dokładnie dookoła obsypujemy płatki owsiane. Na wierzchu układamy umyty, obrany i pokrojony w plasterki rabarbar. Aby przygotować kruszonkę w misce umieszczamy masło, mąkę i cukier. Ucieramy palcami, aż powstaną grudki. Wykładamy na rabarbar. Ciasta wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 40 min, do suchego patyczka. 


You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuje za każdy komentarz :) pozdrawiam serdecznie Kuchnia Paulettes.

KUCHNIA PAULETTES NA INSTAGRAMIE