FIT OBIAD # ZDROWE ODŻYWIANIE CZĘŚĆ I

16:23:00

Zacznę od tego, że nie jest łatwo tak nagle w mgnieniu oka przestawić się na tryb zdrowego odżywiania. Wiadomo...mamy swoje przyzwyczajenia, ulubione dania, nie jemy regularnie. Te wszystkie czynniki są bardzo istotne w naszym życiu. Ja mam za sobą ciężką i trudną drogę odchudzania, dzięki której schudłam dużo, ale nie tyle co chciałam. Wiem jak jest trudno wytrwać. Trzeba się wyrzec wszystkiego. Znaleźć w sobie siłę i motywację !
U mnie zaczęło się na przybieraniu na wadzę 3 lata temu. kiedy dowiedziałam się, że mam problemy z hormonami. Po mimo, że jadłam normalnie i byłam aktywna jak zawsze waga bardzo szybko rosła. Nie miałam na to kompletnie wpływu. Najgorzej było, kiedy zaczęłam przyjmować leki, wtedy nawet tabletki na pozbycie się wody w orgazmie nie pomagały. Byłam w rozsypce. 
Pewnego dnia wzięłam się w garść i poszłam do dietetyczki. Tam na podstawie analizy ciała dostałam " dietę" nie tyle co dietę, ale właśnie rozpiskę posiłków, które zaliczają się do ZDROWEGO ODŻYWIANIA. Proste i szybkie przepisy, które nie są żadną dietą. 
Pierwsze tygodnie były ok, ale im dalej tym trudniej, mimo to, że widziałam efekty. 
Samo zdrowe odżywianie jednak nie wystarczało. Potrzebne były ćwiczenia i duża aktywność fizyczna. Oprócz tego musiałam pamiętać, aby spożywać posiłki w równych odstępach czasowych i wypijać 1.5- 2 l. wody dziennie. Jedzenie było smaczne, ale najgorzej, że jadłam to sama a inni obok jedli normalne posiłki typu schabowy, mizeria itp. 
Moje posiłki w porównaniu do tradycyjnych były bardziej marne. Kiedy zrzuciłam 8 kg. odpuściłam, bo zajęło mi to bardzo długo czasu ok. 6 miesięcy. Nie było łatwo, bo hormony to bardzo duże utrapienie. 
Musiałam gotować osobno dla męża i osobno dla siebie. Brakło czasu. 
Teraz znowu przybywają kilogramy i wracam z podwójną siłą by zacząć od nowa ! 
Chce udowodnić, że zdrowe odżywianie nie jest nudne, że posiłki są smaczne ! 

Na początek mam dla Was smaczny filet z kurczaka zamarynowany i ugrillowany podany z ryżem brązowym i surówką z kapusty ! :) 





Na 2 porcje:


  • filety z kurczaka 2 szt.
  • ryż brązowy 1 torebka
  • olej do posmarowania patelni
Marynata:
  • sos sojowy 1 i 1/2  łyżeczki
  • sól nisko sodowa 1/2 łyżeczki
  • czosnek 1 ząbek
  • papryka słodka mielona 1 i 1/2 łyżki
  • koperek suszony 1 łyżeczka
  • pieprz 1 szczypta
Sałatka:
  • kapusta pekińska 1/2 małej główki
  • jabłko 1 szt.
  • marchew 2 szt. 
  • ocet winny 1 łyżka
  • pieprz do smaku
  • olej z pestek winogron 2 łyżki
  • sok z cytryny 2 łyżeczki
  • papryka słodka mielona 1 łyżeczka
  • szczypiorek posiekany 2-3 łyżki
  • natka pietruszki suszona 1 łyżka
Metoda:
  1. Filety umyć, osuszyć i naciąć delikatnie po obu stronach krateczkę ( nie za głęboko ). Natrzeć dokładnie sosem sojowym, solą, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, papryką, koperkiem i pieprzem. Wstawić do lodówki na 30 min. 
  2. Po tym czasie nagrzać patelnię gtrillową i wysmarować olejem ( pędzelkiem lub wysmarować ręcznikiem papierowym nasączonym małą ilością oleju ). Ułożyć filety i grillować na małym ogniu z każdej strony na złocisty kolor. 
  3. Ryż ugotować według wskazówki na opakowaniu. 
  4. Sałatka: Kapustę poszatkować. Jabłko i marchew obrać oraz zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać ocet, pieprz, olej, sok z cytryny, paprykę, natkę pietruszki i szczypiorek. Wymieszać. 
  5. Fileta nałożyć na talerz. Do tego 1/2 opakowania ryżu i dużo surówki ! 

You Might Also Like

1 komentarze