24 października 2017

PROSTY SERNIK Z MALINAMI BEZ PIECZENIA







PROSTY SERNIK NA SZYBKO Z MALINAMI BEZ PIECZENIA

Ostatnio wiele dzieję się i stąd ta słaba obecność na blogu. Jak tylko wszystko poukłada się i już wszystko w domu będzie gotowe wrócę na bloga z pewnością, bo bardzo za tym tęsknie. Na całe szczęście kuchnia jest już gotowa i mogę gotować, tylko czasu brak :( .
Obiecuję, że wszystko nadrobię. 
A tym czasem mam dla Was przepis na pyszny, delikatny i prosty sernik na zimno. Uwielbiam te smaki - kwaśna malina i słodki, chrupiący spód czekoladowy. Dla przełamania neutralny smak sernika. Nie ma nic lepszego. Mój mąż uwielbia takie serniki i niestety lub stety sernik znika w jeden dzień. 

~~SPÓD~~
tortownica 26 cm.
  • suchary 230 g. ( 1 op. ) 
  • masło czekoladowe np.  Nutella 400 g. 

Suchary mielimy np. blenderem lub w maszynce do mielenia mięsa ( ja użyłam malaksera ). Masło czekoladowe lekko podgrzewamy w garnuszku z wodą lub w mikrofalówce ( niedługo u mnie 1 min.). Czekolada ma być płynna. Wlewamy do sucharów zmielonych i mieszamy. Wykładamy masę na spód tortownicy i wkładamy do lodówki. 

~~MASA SEROWA~~
  • twaróg dwukrotnie zmielony ( u mnie bez laktozy )  0.5 kg. 
  • jogurt grecki 0.5 kg.
  • cukier wanilinowy 1 op.
  • cukier puder 3 łyżki
  • żelatyna 6 łyżeczek + woda zimna do przykrycia żelatyny

Twaróg umieszczamy w misie miksera i dodajemy jogurt grecki i cukry. Miksujemy na gładką masę lub blendujemy mikserem. Żelatynę mieszamy z wodą i odstawiamy do spęcznienia. Następnie podgrzewamy, aby była płynna ( nie może dojść do wrzenia żelatyny- straci właściwości żelujące ). Dodajemy do masy serowej i miksujemy. Gotową masę wylewamy na spód czekoladowy. 

~~DODATKOWO~~~
  • dżem malinowy ( u mnie domowej roboty w słoiczku 300 g. )  lub świeże zmiksowane maliny 

Maliny rozkładamy na sernik i widelcem dookoła rozprowadzamy tworząc wzór. Sernik umieszczamy w lodówce na co najmniej 3 godziny, najlepiej na całą noc. 

1 komentarz:

Dziękuje za każdy komentarz :) pozdrawiam serdecznie Kuchnia Paulettes.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia