13 grudnia 2017

ORZECHOWE MAKARONIKI








ORZECHOWE MAKARONIKI
O makaronikach mogę napisać tyle, że robiłam je pierwszy raz. Chodź nie są idealnie równe i lśniące, są za to chrupiące. Naturalnym barwnikiem są orzechy. Lubicie takie słodkości? 
Na początek wybrałam prostszą wersję ich przygotowania, a są dwie wersje beza francuska i włoska. 
Ogólnie rozpływają się w ustach i przyznam się bez bicia...nigdy nie jadłam makaroników, nawet tych ze sklepu, więc nie mam porównania. 

~~PRZEPIS~~
  • orzechy włoskie mielone 100 g. 
  • białka jaja 100 g. ( u mnie z 4 małych jaj ) 
  • cukier puder 
  • nutella do przekładania 
Białka ubijamy na sztywno. Pod koniec dodajemy stopniowo cukier puder, cały czas ubijając, aż masa będzie lśniąca. Następnie dodajemy stopniowo orzechy włoskie mielone ( można kupić gotowe lub zmielić, tylko najpierw należy je obsypać cukrem pudrem ) . Mieszamy szpatułką delikatnie, aż masa połączy się. Przekładamy to rękawa cukierniczego z tylką okrągłą o średnicy ok. 1 cm. Wyciskamy okrągłe placki na macie do makaroników. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 150 stopni na około 10-12 min. lub krócej jeśli makaroniki są małe ( u mnie większe ). Ostygnięte makaroniki przekładamy kremem, lekko dociskając połówki makaroników do kremu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz :) pozdrawiam serdecznie Kuchnia Paulettes.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia