26 lutego 2016

PYZY Z PASZTETOWĄ

Najlepsze ! U mnie to tradycja :) Kiedy tylko pomyślę o pyzach z pasztetową od razu wspominam dzieciństwo. Takie pyzunie robiła moja babcia i dalej robi, kiedy wie, że przyjadę albo jak ją poproszę. Są niezastąpione. Po prostu je uwielbiam. Nie tylko ja, bo cała rodzina. 
Teraz kiedy jestem daleko od rodziny, robię sama pyzy, ale z babcinnego przepisu. 








SKŁADNIKI:


  • ziemniaki ugotowane 7 szt. 
  • ziemniaki surowe 7 szt.
  • mąka 5-6 łyżek 
  • pasztetowa drobiowa 300 g. 
  • sól 1/2 łyżeczki
  • kiełbasa śląska lub ulubiona 1-2 pętko
  • cebula 1 szt.
  • olej do smażenia
  • masło 1 łyżka
METODA:

  1.  Ziemniaki ugotowane powinny być bardzo dobrze ostygnięte.
    Przecisnąć je przez praskę. Do oddzielnej miski ziemniaki surowe zetrzeć na tarce o najdrobniejszych oczkach. Przełożyć na lnianą, czystą ściereczkę i dokładnie odcisnąć nadmiar wody, aż ziemniaki będą zbite. Dodać do ugotowanych ziemniaków. Dodać też sól i mąkę i zagnieść ciasto ( jeżeli zajdzie potrzeba można dosypać trochę mąki - ja tylko oprószyłam ręce ). 
  2. Masę podzielić na 4 wałki. Każdy pokroić na niewielkiej grubości plastry. 
  3. Pasztetową pokroić w kostkę. Z masy uformować kulkę, lekko rozpłaszczyć wilgotną dłonią i na środku ułożyć pasztetową. Uformować kulkę. Przygotowane kulki wrzucić do gotującej się wody. Kiedy wypłyną na wierzch gotować jeszcze do 2-3 minut. 
  4. Kiełbasę i cebule pokroić w drobną kostkę. W rondelku rozgrzać olej. Dodać masło i poczekać,aż się rozpuści. Wrzucić cebulę i smażyć, aż się lekko zeszkli. Następnie dodać kiełbasę i smażyć, aż się zarumieni. Gotowe pyzy polać cebulą i kiełbasą. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz :) pozdrawiam serdecznie Kuchnia Paulettes.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia