16 października 2015

LECZO Z PATELNI W ZDROWSZEJ WERSJI

Leczo to jedno z dań, które najbardziej kojarzy mi się z jesienią i moją kochaną babcią, która zawsze w chłodne dni robiła w dużym garze leczo, z dużą ilością papryki i cukinii. Jako małe dziecko nie lubiłam papryki, ale potem z czasem ją polubiłam. Często teraz do dań dodaję mnóstwo papryki, a zwłaszcza teraz kiedy dni są coraz zimniejsze. 
Jest kilka odmian lecza np. tradycyjne albo węgierskie. Ja dodałam do tych odmian od siebie leczo fit. W normalnym leczo powinna być kiełbasa i boczek. Ja użyłam chudego kurczaka. Danie smakuje wręcz identycznie a jest zdrowsze z małą ilością tłuszczu a jest to tylko i wyłącznie olej z pestek winogron, który jest zdrowy, delikatny w smaku i nie traci swoich właściwości podczas smażenia.
Jest to fajna alternatywa dla tradycyjnego leczo. Już od dawna chodził za mną ten smak. 
Więc wzięłam się w garść i zrobiłam coś pysznego, ostrego i rozgrzewającego dla rodziny. 
U mnie na jednej porcji się nie skończyło. :D 








Składniki:

  • papryka czerwona 1 szt.
  • papryka żółta 1 szt.
  • papryka zielona 1 szt.
  • czosnek 2 ząbki
  • por ok. 8 cm. 
  • pieczarki 4 duże szt.
  • cukinia 400 gram 
  • filety z kurczaka 3 szt. 
  • papryka ostra mielona 1 łyżeczka
  • sól, pieprz do smaku
  • bulion warzywny 300 ml. 
  • przecier pomidorowy 1 łyżka
  • pomidory w puszce 1 puszka
  • cukier brązowy 1 szczypta 
  • magi/ lubczyk świeży 3-4 listki
  • natka pietruszki 3 łyżki (posiekana)
  • olej z pestek winogron 1.5 łyżeczki
  • ziele angielskie 3 kulki
  • liść laurowy 2 szt.
Metoda:

  1. Składniki przygotować. Papryki, czosnek, pieczarki i cukinię obrać. Paprykę i cukinię  pokroić w kostkę ( jeżeli ma pestki to się ich pozbyć ). Pieczarki pokroić w plastry. Filety umyć, osuszyć i pokroić w kostkę, doprawić ostrą papryką. Pora drobno posiekać. 
  2. Na dużej i głębokiej patelni rozgrzać olej z pestek winogron. Wrzucić pora i posiekany czosnek. Chwilę smażyć.
  3. Po chwili wrzucić papryki i pieczarki. Podsmażyć.
  4. Zalać połową bulionu, dodać ziele angielskie i liście laurowe, i gotować na średnim ogniu, aż papryka lekko zmięknie.
  5. Dodać filety i wymieszać. 
  6. Kiedy mięso będzie miękkie dodać cukinię. Zalać resztą bulionu i wymieszać. 
  7. Pomidory przelać do miski i zmiksować blenderem na gładką masę. Wlać do leczo, dodać przecier i wymieszać. Gotować ok,. 30-40 min., aż cukinia będzie miękka. Na koniec doprawić solą, pieprzem, cukrem brązowym oraz natką pietruszki i posiekaną magii. 


Patelnię do niskotłuszczowego smażenia można nabyć w internetowym sklepie:
http://sklep.dajar.pl/

Ambitnie i zdrowo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz :) pozdrawiam serdecznie Kuchnia Paulettes.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia