18 maja 2015

KOPYTKA W ŚMIETANOWEJ ZASMAŻCE NA SŁONO

Kopytka zawsze kojarzyły mi się z bigosem, bo w domu tak jadałam. Jednak, gdy spróbowałam kopytek w zasmażce u teściowej, od razu je polubiłam. Taka wersja jest tak samo dobra jak tradycyjna. Te kopytka goszczą już u mnie na stałe. POLECAM!




Składniki:
Kopytka:
ziemniaki ugotowane - ok. 1 kg. 
jajko - 1 szt. 
mąka - 1 szkl. + do podsypywania 
sól - 1 łyżka
woda - do gotowania
olej - 2 łyżki
woda zimna - do zahartowania kopytek 

Zasmażka:
śmietana - 3 łyżki 
masło - 2 łyżki 
sól morska - 1 szczypta

Sposób przygotowania:
1. Ostygnięte ziemniaki przeciskamy przez praskę. Dodajemy mąkę i jajko. Ugniatamy tworząc kule, którą dzielimy na 4 części.
2. Z każdej części tworzymy wałeczek podsypując mąką, z którego z ukosa tniemy małe kluseczki/kopytka. Wodę wlewamy do garnka i czekamy, aż się zagotuje. Dodajemy sól oraz olej. Następnie wrzucamy kopytka.
3. Gdy kopytka wypłyną na wierzch, gotujemy je jeszcze 1-2 minuty. Następnie wyciągamy i wsadzamy do miski z zimną wodą, aby zahartowały się ( wtedy stają się bardziej sprężyste ).
4. W rondelku umieszczamy masło. Czekamy, aż zacznie bulgotać, wtedy dodajemy śmietanę i sól. Smażymy na małym ogniu, co chwilę mieszając (trzeba pilnować, aby się nie spaliła) Kiedy masło wyparuje (trochę to potrwa) śmietana zgęstnieje i zacznie nabierać złotawego koloru, wtedy należy energicznie mieszać. Zasmażką posypujemy kopytka.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz :) pozdrawiam serdecznie Kuchnia Paulettes.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia